TREBALL PER PROJECTES
Durant el curs treballarem mitjançant projectes, una metodologia que pretèn un aprenentatge realment significatiu atès que:
- Parteix d'un tema, problema o centre d'interès negociat amb l'alumnat.
- Fa protagonista l'alumnat en la construcció del propi coneixement perquè focalitza el desig de saber coses noves, la formulació de preguntes, la reflexió sobre el propi saber, la recerca de nous coneixements i la reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge.
- Dóna gran rellevància al treball cooperatiu. S'elaboren preguntes o hipòtesis, es prenen decisions sobre el repartiment de tasques i es posa en comú el resultat de les tasques individuals i s'elabora col·lectivament el resultat.
- Incentiva processos d'investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació a través de fonts diverses, formular nous dubtes i noves preguntes i establir relacions amb altres problemes.
- Es tranfereixen estratègies per aprendre: es representa el procés de construcció de coneixement, s'avalua el que s'ha après i com s'ha après.
- S'activa la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida.
Més informació a:
http://natibergada.cat/15-avantatges-indiscutibles-de-treballar-per-projectes
Els projectes que nosaltres posarem en marxa aquest curs 2016-17 són els següents:
- Els astronautes (elecció lliure del nom de la classe).
- Els aliments i l'alimentació sana (1r trimestre de naturals).
- Els mitjans de comunicació (1r trimestre de socials).
- Les plantes (2n trimestre de naturals).
- Tipus de paisatges i temps atmosfèric (2n trimestre de socials).
- La tecnologia, les màquines i els mitjans de transport (3r trimestre de naturals).
- La prehistòria (3r trimestre de socials).
NATURALS 1r TRIMESTRE
Durant el 1r trimestre estudiarem el tema ELS ALIMENTS I L'ALIMENTACIÓ SANA.
Els objectius que pretenem assolir són:
- Promoure l'adquisició i el desenvolupament d'hàbits saludables.
- Conscienciar a l'alumnat de la importància de mantenir una alimentació sana i equilibrada.
- Analitzar i valorar el propi consum d'aliments i el dels altres, així com els hàbits d'higiene alimentària i el comportament a taula.
- Classificar els aliments segons el seu origen i el que ens aporten.
- Diferenciar entre aliments frescs i aliments elaborats.
- Conèixer diferents mètodes de conserva dels aliments.
Continguts que treballarem a partir de les preguntes dels vostres fills:
PREGUNTA/ES
|
CONTINGUTS
QUE TREBALLAREM
|
Com
ho fan per matar els animals i dur-los a la carnisseria? Com els
hi lleven el verí de les bales?
Com
pesquen amb xarxes i ho fan per què surtin tants de peixos?
D'on
ve la fruita que hi ha als supermercats?
|
Els
sectors de producció: sector primari
-
La ramaderia
* El matadero (Per no ferir sensibilitats no es farà referència a com es maten els animals).
-
La pesca
* Pesca amb xarxes.
-
L'agricultura
*
Camí
que fa la fruita de l'hort fins al supermercat.
|
Com ho
fan per a què no se podreixi la fruita?
|
Additius
per a la conservació de la fruita.
|
Com
se fan les llavors per què neixin les fruites?
Com
se fan les fruites?
Com se
fa el raïm?
|
Les
llavors de les diferents fruites.
Creixement
i maduració del fruit.
De quina
planta vénen les fruites.
- La
vinya.
(També
podem treballar aquests continguts al 2n trimestre)
|
D'on
agafen l'aigua que se ven?
|
El cicle
de l'aigua.
L'aigua
al planeta Terra:
-
Aqüífers i manantials.
(Es pot
treballar al 2n trimestre de socials).
|
D'on
surt la xocolata?
|
L'arbre
del cacao.
Història
del cacao.
(Es pot
treballar al 2n trimestre)
|
D'on
surt l'arròs?
|
Els
cereals, l'arròs.
Planta
de l'arròs.
Cultiu
de l'arròs.
|
Com
varen néixer els primers animals?
|
L'aparició
de la vida i dels primers animals.
(Es pot
treballar al 3r trimestre de socials).
|
On
se'n va el menjar quan ens ho menjam?
Com
se fan les dents per menjar?
Com
mengen sense dents?
|
La
digestió.
L'aparell
digestiu.
Les
dents:
-
Funció en la digestió.
-
Creixement de les dents
L'alimentació
en les diferents edats.
|
Com
se fa la Coca Cola?
Com es
fabrica el ketchup?
|
Procés
de producció de...
- La
Coca Cola
- El
ketchup
Lectura
de les etiquetes d'un producte:
-
Ingredients
-
Conservants i colorants
-
Data de caducitat o de consum preferent
Aliments
frescs i aliments elaborats.
|
Quan
se varen inventar les olles i els coberts?
Quan
se varen inventar la gelera i el congelador?
Com se
feien els "cubitos" a l'edat mitjana?
|
Invents
-
Les primeres olles i els primers coberts.
- La
gelera i el congelador
Mètodes
de conservació d'aliments
- La
refrigeració
- La
congelació
La
refrigeració a l'edat mitjana.
(Es pot
treballar al 3r trimestre de naturals i socials)
|
Per què
els xinos mengen rates?
|
Cuina
internacional, algunes diferències.
|
Com
mengen i beuen les girafes?
|
Alimentació
de les girafes.
Classificació
dels animals segons el tipus d'alimentació: herbívors,
carnívors, omnívors.
|
SOCIALS 1r TRIMESTRE
Durant el 1r trimestre estudiarem el tema ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ.
Els objectius que pretenem assolir són:
- Aprendre el vocabulari bàsic dels diferents mitjans de comunicació (diari, revista, carta, telèfon, mòbil, ordinador, televisió, ràdio...).
- Entendre que els mitjans de comunicació serveixen per a comunicar-se, informar-se i entretenir-se.
- Reconèixer els mitjans de comunicació segons el canal utilitzat: a través del so o la paraula (oral), a través del text (escrits), a través de la imatge (visuals) o a través del so i la imatge (audiovisuals).
- Saber diferenciar entre mitjans de comunicació individuals (personals) i col·lectius (de masses).
- Adquirir una noció dels canvis que ha sofert la comunicació al llarg del anys (abans i ara).
|
PREGUNTA/ES
O ACTIVITATS
|
CONTINGUTS
QUE TREBALLAREM
|
|
Quin
camí fa una carta des de que l'enviam fins que arriba a casa?
|
Correus.
Enviament
de cartes.
|
|
Com
funciona una Webcam?
|
Com
funciona la WebCam.
|
|
Com
funciona el telèfon amb el llapis?
Com
s'esborra quan has escrit amb el llapis?
|
Mòbil o
dispositiu amb llapis òptic.
Com
funciona el llapis.
On
s'empren.
|
|
Com
funciona una antena?
|
Funcionament
d'una antena.
Dispositius
que tenen antenes.
|
|
Com se
fa un diari?
Com
s'escriu un diari?
|
Procés
de producció d'un diari.
Parts
d'un diari.
La
notícia.
|
|
Jugar a
cridar per telèfon.
|
La
marcació.
Motius
per fer o rebre una cridada telefònica.
El
llenguatge utilitzat segons l'interlocutor.
-
Cridar a un amic.
-
Cridar per demanar cita al metge o reservar taula.
-
Cridar per demanar informació.
-
Etc.
Elements
del procés de comunicació.
|
|
Fer
vídeos.
Gravar
una pel·lícula.
|
Com i
amb què podem fer un vídeo.
Organització
del treball a fer:
-
Quin ha de ser l'argument de la pel·lícula?
-
Qui seran els actors i actrius?
-
Amb que gravarem?
-
Etc.
|
|
Fer
fotos.
Fer
fotos de noltros.
Fer
un llibre de fotos o àlbum.
Podríem
posar fotos de coses que han passat i notícies.
I
vendrer-los.
|
Com es
fan les fotos amb una càmera digital.
Com es
passen a l'ordinador.
Com
s'imprimeixen.
Diferents
tipus de plans de les fotografies.
Organització
del treball a fer:
- De
què feim les fotos?
-
Qui fa les fotos?
-
Quan feim les fotos?
-
Etc.
|
|
Fer
fotos per posar als diaris.
|
Enviar
una notícia amb fotos a un diari.
|



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada