INFORMACIÓ PARES

 TREBALL PER PROJECTES

Durant el curs treballarem mitjançant projectes, una metodologia que pretèn un aprenentatge realment significatiu atès que:

- Parteix d'un tema, problema o centre d'interès negociat amb l'alumnat.

- Fa protagonista l'alumnat en la construcció del propi coneixement perquè focalitza el desig de saber coses noves, la formulació de preguntes, la reflexió sobre el propi saber, la recerca de nous coneixements i la reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge.

- Dóna gran rellevància al treball cooperatiu. S'elaboren preguntes o hipòtesis, es prenen decisions sobre el repartiment de tasques i es posa en comú el resultat de les tasques individuals i s'elabora col·lectivament el resultat.

- Incentiva processos d'investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació a través de fonts diverses, formular nous dubtes i noves preguntes i establir relacions amb altres problemes.

- Es tranfereixen estratègies per aprendre: es representa el procés de construcció de coneixement, s'avalua el que s'ha après i com s'ha après.

- S'activa la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida.


Més informació a:
http://natibergada.cat/15-avantatges-indiscutibles-de-treballar-per-projectes



Els projectes que nosaltres posarem en marxa aquest curs 2016-17 són els següents:
  • Els astronautes (elecció lliure del nom de la classe).
  • Els aliments i l'alimentació sana (1r trimestre de naturals).
  • Els mitjans de comunicació (1r trimestre de socials). 
  • Les plantes (2n trimestre de naturals).
  • Tipus de paisatges i temps atmosfèric (2n trimestre de socials). 
  • La tecnologia, les màquines i els mitjans de transport (3r trimestre de naturals).
  • La prehistòria (3r trimestre de socials).


NATURALS 1r TRIMESTRE

Durant el 1r trimestre estudiarem el tema ELS ALIMENTS I L'ALIMENTACIÓ SANA.

Els objectius que pretenem assolir són:
  1. Promoure l'adquisició i el desenvolupament d'hàbits saludables.
  2. Conscienciar a l'alumnat de la importància de mantenir una alimentació sana i equilibrada.
  3. Analitzar i valorar el propi consum d'aliments i el dels altres, així com els hàbits d'higiene alimentària i el comportament a taula.
  4. Classificar els aliments segons el seu origen i el que ens aporten.
  5. Diferenciar entre aliments frescs i aliments elaborats.
  6. Conèixer diferents mètodes de conserva dels aliments.

Continguts que treballarem a partir de les preguntes dels vostres fills:

PREGUNTA/ES
CONTINGUTS QUE TREBALLAREM
Com ho fan per matar els animals i dur-los a la carnisseria? Com els hi lleven el verí de les bales?

Com pesquen amb xarxes i ho fan per què surtin tants de peixos?

D'on ve la fruita que hi ha als supermercats?

Els sectors de producció: sector primari
- La ramaderia
* El matadero (Per no ferir sensibilitats no es farà referència a com es maten els animals).
- La pesca
* Pesca amb xarxes.
- L'agricultura
* Camí que fa la fruita de l'hort fins al supermercat.
Com ho fan per a què no se podreixi la fruita?
Additius per a la conservació de la fruita.
Com se fan les llavors per què neixin les fruites?

Com se fan les fruites?

Com se fa el raïm?
Les llavors de les diferents fruites.
Creixement i maduració del fruit.
De quina planta vénen les fruites.
- La vinya.
(També podem treballar aquests continguts al 2n trimestre)
D'on agafen l'aigua que se ven?
El cicle de l'aigua.
L'aigua al planeta Terra:
- Aqüífers i manantials.
(Es pot treballar al 2n trimestre de socials).
D'on surt la xocolata?
L'arbre del cacao.
Història del cacao.
(Es pot treballar al 2n trimestre)
D'on surt l'arròs?
Els cereals, l'arròs.
Planta de l'arròs.
Cultiu de l'arròs.
Com varen néixer els primers animals?
L'aparició de la vida i dels primers animals.
(Es pot treballar al 3r trimestre de socials).
On se'n va el menjar quan ens ho menjam?

Com se fan les dents per menjar?

Com mengen sense dents?
La digestió.
L'aparell digestiu.
Les dents:
- Funció en la digestió.
- Creixement de les dents
L'alimentació en les diferents edats.
Com se fa la Coca Cola?

Com es fabrica el ketchup?
Procés de producció de...
- La Coca Cola
- El ketchup
Lectura de les etiquetes d'un producte:
- Ingredients
- Conservants i colorants
- Data de caducitat o de consum preferent
Aliments frescs i aliments elaborats.
Quan se varen inventar les olles i els coberts?

Quan se varen inventar la gelera i el congelador?

Com se feien els "cubitos" a l'edat mitjana?
Invents
- Les primeres olles i els primers coberts.
- La gelera i el congelador
Mètodes de conservació d'aliments
- La refrigeració
- La congelació
La refrigeració a l'edat mitjana.
(Es pot treballar al 3r trimestre de naturals i socials)
Per què els xinos mengen rates?
Cuina internacional, algunes diferències.
Com mengen i beuen les girafes?
Alimentació de les girafes.
Classificació dels animals segons el tipus d'alimentació: herbívors, carnívors, omnívors.


SOCIALS 1r TRIMESTRE

Durant el 1r trimestre estudiarem el tema ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ.

Els objectius que pretenem assolir són:

  1. Aprendre el vocabulari bàsic dels diferents mitjans de comunicació (diari, revista, carta, telèfon, mòbil, ordinador, televisió, ràdio...).
  2.  Entendre que els mitjans de comunicació serveixen per a comunicar-se, informar-se i entretenir-se.
  3.  Reconèixer els mitjans de comunicació segons el canal utilitzat: a través del so o la paraula (oral), a través del text (escrits), a través de la imatge (visuals) o a través del so i la imatge (audiovisuals).
  4. Saber diferenciar entre mitjans de comunicació individuals (personals) i col·lectius (de masses).
  5. Adquirir una noció dels canvis que ha sofert la comunicació al llarg del anys (abans i ara).

PREGUNTA/ES O ACTIVITATS
CONTINGUTS QUE TREBALLAREM
Quin camí fa una carta des de que l'enviam fins que arriba a casa?
Correus.
Enviament de cartes.
Com funciona una Webcam?
Com funciona la WebCam.
Com funciona el telèfon amb el llapis?
Com s'esborra quan has escrit amb el llapis?
Mòbil o dispositiu amb llapis òptic.
Com funciona el llapis.
On s'empren.
Com funciona una antena?
Funcionament d'una antena.
Dispositius que tenen antenes.
Com se fa un diari?
Com s'escriu un diari?
Procés de producció d'un diari.
Parts d'un diari.
La notícia.
Jugar a cridar per telèfon.
La marcació.
Motius per fer o rebre una cridada telefònica.
El llenguatge utilitzat segons l'interlocutor.
- Cridar a un amic.
- Cridar per demanar cita al metge o reservar taula.
- Cridar per demanar informació.
- Etc.
Elements del procés de comunicació.
Fer vídeos.
Gravar una pel·lícula.
Com i amb què podem fer un vídeo.
Organització del treball a fer:
- Quin ha de ser l'argument de la pel·lícula?
- Qui seran els actors i actrius?
- Amb que gravarem?
- Etc.
Fer fotos.
Fer fotos de noltros.
Fer un llibre de fotos o àlbum.

Podríem posar fotos de coses que han passat i notícies.
I vendrer-los.
Com es fan les fotos amb una càmera digital.
Com es passen a l'ordinador.
Com s'imprimeixen.
Diferents tipus de plans de les fotografies.
Organització del treball a fer:
- De què feim les fotos?
- Qui fa les fotos?
- Quan feim les fotos?
- Etc.
Fer fotos per posar als diaris.
Enviar una notícia amb fotos a un diari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada